BlackBerry Motion 32 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Motion 32 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Maikel van der Vlist 20-01-2018

Met deze middenklasser kom je een high end!

Strak design met een goede grip in de hand. Voelt stevig en toch ook licht. Prestaties zijn zeer goed, ook met zwaardere apps op de achtergrond blijft Android 7.1 stabiel draaien. Camera is prima voor foto's die door anderen op hun telefoon worden bekeken, niet de beste camera uit de klasse. Helder beeld, ook buiten in de zon. Goed geluid, zeker voor een mono speaker. Fingerprint werkt niet altijd even lekker. De batterij gaat lang mee, maar het opladen duurt ook wel even.

Pluspunten

• Security software van BlackBerry behoud overzicht
  • Batrerijduur
  • Beeld
  • Voelt stevig EN licht

Minpunten

• Camera is goed maar niet WAUW
  • fingerprint werkt niet altijd even lekker

Rene Van Ast 19-01-2018

Prima telefoon

Prima telefoon. Als Apple gebruiker terug naar Android is best een stap, maar mede door de gebruiksvriendelijke BlackBerry is dit zo gewend. Makkelijk toestel en overzichtelijk. Batterij is prima, ondanks de vele apps die ik gebruik. Lastig is dat de knoppen dicht bij elkaar zitten. Als je het toestel harder of zachter zet heb je kans dat je de telefoon uitschakelt. Al met al prima telefoon voor een redelijke prijs.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Batterij gaat lang mee
  • Goede prijs

Minpunten

• De gebruikersknoppen dicht bij elkaar

Mitchelljb87 17-01-2018

IS de blackberry terug van weggeweest?

Ik heb de blackberry motion nu 4 weken in bezit en vind het toestel wel beter dan ik had verwacht.

Design:
Ik was erg onder de indruk van de looks. Toestel ziet er premium uit en ligt lekker in hand!
Hierdoor vind ik het prettiger om met het toestel te werken. Ook de Carbon-Lool-a-Like achterkant is leuk gedaan.
Over de achterkant gesproken, dit is een soort zachtplastic/rubber achtig waardoor het toestel op zijn plek bljft, erg handig!
Dit toestel maakt ook gebruik van USB-C, vraag me af wanneer de USB-C Gate (Lees: Apple, donglegate) begint. Super top, USB-C. Moeten ze overal doen, gewoon de nieuwe standaard van maken!

1 ding wat ik wel storend vind is de buttons aan de rechter zijkant. Hier zitten namelijk de "Volume" knoppen, de "Aan/Uit" knop en de "Shortkey" knop.
Deze laatste is geribbeld en is dus makkelijk te vinden.
Ik zou het prettiger heben gevonden wanneer de ribbed knop de aan/uit functie had.

Prijs/Kwaliteit:
In orde, je krijgt een goed toestel voor wat je ervoor betaald. Toestel is is verder dik in orde!

Conslusie:
Op dit moment twijfel ik nog, maar iets in me zegt dat Blackberry toch echt wel verleden tijd is.
Mijn mening is nog steeds dat het over en uit is voor blackberry aangezien de achterstand niet meer is in te halen.

Pluspunten

• Accuduur
  • Goedkoop in aanschaf, onder 500 euro
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Onderscheid zich niet van de rest
  • Camera kan beter

Ja_jii 16-01-2018

Motion and Battery!!

Toestel is zeker waard! Misschien niet voor bepaalde soort mensen. Maar wat ik vind en getest heb, is zeker goed. Ik begin met de batterij. Gaat gewoon niet leeg. Youtube, FB, Whatsapp, gamen. Einde van de dag heb ik nog makkelijk 55% over. Geluid is goed, bereik is zeer goed! Scherm is mooi en heeft warme kleuren. Camera niet de beste, maar dat kan ook niet met de chip die erin zit. Maakt mooie fotos maar niet vergelijkbaar met een highend toestel.

Pluspunten

• Batterij
  • Scherm
  • Bereik
  • SD kaart slot
  • Waterdicht

Roeland 10-01-2018

Erg snel

De telefoon lig lekker in de hand. Hij is door zijn afmetingen echt bedoeld om te bedienen met twee handen. Blackberry heeft het met Android voor elkaar gekregen nog steeds een eigenheid te creeëren door gebruiksvriendelijkheid voorop te stellen. Je kan veel handige sneltoetsen makkelijk instellen en de blackberry hub waar je whatsapps, emails, sms etc samenkomen blijft geniaal. Het scherm is erg scherp maar niet erg 'warm'. Ik was erg verrast hoe snel de telefoon overal op reageert. Hij wisselt moeiteloos tussen verschillende apps en start snel op. De fysieke knop die ook als vingerscanner functioneert zit handig in het midden waardoor je hem met beide duimen kan unlocken, dit gaat altijd goed en hij reageert snel. Het geluid tijdens het bellen is ietwat blikkig dan wat ik gewend ben. Een klein minpuntje is ook de wat hoekige randen van het toestel. Dat is wel op te lossen door een hoesje te gebruiken. Al met al ben ik erg tevreden over de gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheden van de telefoon.

Pluspunten

• Snel
  • Gebruiksvriendelijk
  • Lange batterijduur

Minpunten

• 'Scherpe' randen
  • Scherm is wat blauwig

Reviewmarcella 09-01-2018

Mooie smartphone maar te zwaar

En mooie telefoon met een scherp beeld en geweldige accu. Ik heb door de jaren heen heel wat telefoons gehad en getest en was erg enthousiast deze BlackBerry te testen, echter moet ik bekenen een beetje teleurgesteld te zijn. Eerst de plus punten. Hij heeft een prachtig scherp beeld en is groot genoeg om alles te kunnen doen wat nodig is. Hij heeft een geweldige accu en die gaat geweldig lang mee. Hij kan 30 minuten onder water blijven dus geen stress als je hem een keer in het water laat vallen en natuurlijk leuk voor onderwater foto's. De camera aan de voorkant is van erg goede kwaliteit de camera aan de achterkant wat minder. Dan kom ik bij de minpunten aan. Ik vind de BlackBerry motion erg zwaar wel bijna twee keer zo zwaar als mijn andere telefoon en erg onhandig vast te houden waardoor je hem snel laat vallen. Het toetsenbord is anders dan ik gewend ben en niet erg handig in elkaar gezet. Het geluid is boxig en niet super. Het is opzich een mooie telefoon maar het is niet mijn keus en zou hem niet snel aanraden.

Pluspunten

• Mooi scherp beeld
  • Accu
  • Waterproof

Minpunten

• Veel te zwaar
  • Toetsenbord

GeertJan Sparenberg 09-01-2018

Een mooi afgewerkt degelijk toestel

Na uitpakken heb je een mooi afgewerkt degelijk toestel in handen. De accuduur is zeer positief. Zelfs bij veel gebruik als navigatiemiddel gaat deze Motion de hele dag mee. Het zou mooi zijn als Blackberry het randje van de camera niet zou laten uitsteken en net zo mooi rond zou maken als de rest van het toestel. Hij krast hiermee in glad oppervlak als hij op zijn rug ligt. Met internet en navigatie is het een goed werkend apparaat met een lekker groot scherm. De laadkabel wijkt af van de normale micro usb ingang, dus er is een speciaal laadsnoer nodig voor de Motion. De vingerprint herkenning werkt vlekkeloos. De helderheid van het scherm is ruim voldoende, ook in direct zonlicht. Met de IP67 specificatie mag dit toestel 1 minuut 1 meter onder water. Ruim voldoende om hem bijvoorbeeld uit bad te vissen als hij daarin valt. De Motion is je ideale reisgezelschap door 2 zeer positieve aspecten. Goed water en stofdicht en een zeer goede levensduur van de accu.

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Schermgrootte
  • Accuduur
  • Navigatie
  • Internet

Minpunten

• Camera steekt uit
  • Camerarand is erg scherp

Henk071 08-01-2018

Een hele mooie telefoon

Na ruim een week de Blackberry Motion BBD 100-1 in gebruik begin ik al aardig aan het apparaat gewend te raken. Vooral de ruime afmeting en het gewicht van de smartphone ( 172 Gram ) is even wennen. Het is een stevig toestel dat ondanks zijn formaat goed in de hand ligt. Het beeldscherm geeft een helder beeld en heeft geen hinderlijke spiegelingen. De camera heeft voldoende mogelijkheden met een goed resultaat. Qua software heeft de Blackberry veel leuke nieuwtjes in huis. De BlackBerry Hub is even wennen maar dan scrol je makkelijk door alle berichten. Alleen kan ik de functie van één knop aan de zijkant van het toestel niet terugvinden in de beschrijving. De accu, met een capaciteit van 4000 MaH, gaat erg lang mee. Drie dagen, bij normaal gebruik, is zeker makkelijk haalbaar. Het is een aan te raden smartphone met veel mogelijkheden.

• Groot beeldscherm
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Gewicht (?)

Marion 08-01-2018

Fijne telefoon

Ik gebruik de telefoon nu ongeveer anderhalve week en denk dat het een goed alternatief zou kunnen zijn voor andere telefoons. Ik heb aan het begin een aantal keer gehad dat een app voortijdig afgesloten of niet opgestart werd, maar dat is nu al een tijdje niet meer. Het grootste voordeel vind ik de accuduur. Waar mijn oude telefoon de dag niet eens altijd volmaakte, kan deze telefoon makkelijk 2 dagen mee (inclusief de nachten dus). Een keer heb ik hem in 4 dagen zelfs maar 1 keer op hoeven laden! Ik moet nog wel wat wennen en uitvinden wat de extra functies inhouden en kunnen, want ze voegen ook niet heel veel toe aan de telefoon. Ze zijn wel handig, dus hier ga ik nog een keer de tijd voor nemen, maar nu mis ik ze nog niet zo. Waar ik alleen maar moeilijk aan kan wennen, is het grote scherm. Ik heb vrij kleine handen en daardoor is vooral het typen soms lastig. Misschien went dit nog en als het went is het echt een goede telefoon.

Pluspunten

• Goede camera
  • Lange accuduur

Minpunten

• Te groot

justme1984 07-01-2018

Goed toestel voor een concurrerende prijs!

Na jaren een iPhone te hebben gebruikt, wilde ik weer eens terug naar een Android toestel. In het verleden heb ik al eerder een blackberry bold gebruikt waardoor ik nu ook weer bij de blackberry toestellen ben gaan kijken. Door de specs en de beveiliging ben ik gegaan voor de blackberry motion. Het toestel heeft een helder beeldscherm, 32 GB geheugen welke je kunt uitbreiden en een goede camera. De camera is te vergelijken met de Iphone X. De batterij gaat ondanks de exchange server met push technologie ruim twee dagen mee. Gedurende de nacht verlies ik slechts een paar procent van de batterij waar mij iphone minimaal 20% batterij verbruikte. Enige wat wennen is, is dat het toestel wat groter is. Mogelijk had het gedeelte van de home button wat smaller kunnen zijn waardoor het toestel gelijk iets kleiner zou zijn. Verder is het echt een toptoestel en mis ik mijn iPhone nog niet.

Pluspunten

• uitbreidbaar geheugen
  • scherpe camere
  • goede batterij
  • helder scherm

Minpunten

• weinig hoesje te verkrijgen
  • vrij groot gedeelte voor de home button

Walker 07-01-2018

Goede accu

Goed mobiel, goed geluid, goede bediening. Een aanrader voor BlackBerry gebruikers die nog steeds de veiligheid van BlackBerry willen behouden.

Pluspunten

• Goede accu duur
  • Goed geluid
  • Helder display

Minpunten

• Emoticons te groot afgebeeld
  • Grote van het mobiel
  • Camera iets minder
  • Vorm iets te vierkant

Kevinnce 05-01-2018

Top toestel

Toestel is makkelijk in gebruik goede camera en een ze sterke accu zelfs bij intensief gebruik gaat hij ongeveer 2 dagen mee

Pluspunten

• Licht toestel
  • Sterke accu
  • Contactloospinnen